Škoda Trainee -ohjelma
Liiketoimintatilanne
Vahvan kasvun ja kehityksen takia Škoda -jälleenmyyjillä on tarve palkata lisää ammattitaitoista henkilökuntaa palvelemaan asiakkaita laajan ja nopeasti kehittyvän malliston parissa. Jatkuvasti digitalisoituva ympäristö tarjoaa monimuotoisia mahdollisuuksia palvella jokaista asiakasta uudella henkilökohtaisella tavalla.
Asiakas
Helkama-Auto Oy ja Škoda jälleenmyyjäverkosto
Mitä teimme
Konsultointi, valmennukset ja tutkimukset
Yhteinen toteutusmalli
Promiran vetämänä käynnistettiin rekrytointikokonaisuus, jossa ohjattiin ohjelmaan hakeneet henkilöt jälleenmyyjien lopulliseen valintaan sekä valmennettiin lähiesimiehet niin valintaprosessiin kuin työssäoppimisen tukemiseen. Valtakunnalliseen rekrytointikampanjaan tuli yli 300 hakemusta. Hakijaprofiilit pohdittiin tarkasti etukäteen jälleenmyyjäkohtaisesti nojautuen ymmärrykseen niin Škodan brändistä kuin toimialalla tapahtuvista muutoksista muun muassa asiakaskohtaamisissa ja teknologioiden kehittymisessä. Myyjätrainee-ohjelmaa vietiin suunnitellusti eteenpäin ja sitä seurattiin tarkasti ohjausryhmän toimesta. Osallistujien kehittymisen painopiste oli koko ajan työpaikalla tapahtuvassa oppimisessa oman lähiesihenkilön tukemana. Osaamisen kehittymistä täydennettiin lähiopetuspäivällä sekä verkko-oppimisella.
Onnistunut lopputulos
JANI KIVIRANTA
Business Development Manager, Škoda
Helkama-Auto Oy