Tutkimukset

Promira Groupin tutkimukset tarjoavat yrityksille arvokasta tietoa toimittajien ja palveluntarjoajien toiminnasta sekä asiakastyytyväisyydestä

Autoalan tavarantoimittaja-
tutkimukset

Promira Group tarjoaa kattavia tavarantoimittajatutkimuksia, joilla selvitetään autokaupan päättäjien tyytyväisyyttä autoalan tavarantoimittajien toimintaan. Tutkimuksen tarkoituksena on auttaa yrityksiä tunnistamaan vahvuutensa ja puutteensa suhteessa kilpailijoihin. Tavarantoimittajatutkimuksemme on jaettu kolmeen kategoriaan: autotarvikkeet ja varaosat, renkaat ja vanteet sekä voiteluaine- ja kemikaalitoimittajat.

Tutkimuksia on toteutettu vuodesta 2013 lähtien, ja kyselyn suunnittelusta ja toteutuksesta vastaa Promira Group Oy. Tutkimus toteutetaan online-kyselynä, ja sen kohderyhmänä ovat autoalan päättäjät. Tutkimusajankohta on helmi-maaliskuu. Kyselyssä kartoitetaan tavarantoimittajan tärkeimmät valintakriteerit, kuten merkkituotteiden merkitys, markkinoinnin tehokkuus ja tuotteiden kannattavuus. Lisäksi kysytään yrityskohtaisia kysymyksiä, kuten tilausten ja toimitusketjun toimivuus, tavarantoimittajan tavoitettavuus ja suositteluindeksi.

Rahoitus- ja vakuutusyhtiöiden
palvelukuvatutkimukset

Promira Groupin rahoitus- ja vakuutusyhtiöiden palvelukuvatutkimukset tarjoavat syvällistä tietoa autokaupan päättäjien ja henkilökunnan tyytyväisyydestä rahoitus- ja vakuutusyhtiöiden toimintaan. Tutkimuksessa arvioidaan rahoitusyritysten ja vakuutusyritysten tärkeimpiä ominaisuuksia, kuten rahoituspalvelujen kattavuutta, hinnoittelua ja asiakaspalvelun toimivuutta. Lisäksi kartoitetaan asiakaspalvelun laatua, sähköisten palveluiden laatua ja yhteistyön helppoutta.

Tutkimuksia on toteutettu vuodesta 2016 lähtien, ja kyselyn suunnittelusta ja toteutuksesta vastaa Promira Group Oy. Tutkimus toteutetaan online-kyselynä, joka lähetetään autoalan ammattilaisille, niin päättäjille kuin henkilökunnallekin. Toteutusajankohta on loka-joulukuu.

Promira24-suositteluindeksi

Kaikissa Promira Groupin tekemissä tutkimuksissa mitataan lisäksi Promira24- suositteluindeksi. Indeksi mittaa asiakkaan suositteluvalmiutta asteikolla 0–10. Tuloksista lasketaan ensin NPS–arvo (net promoter score eli suositteluindeksi), jonka jälkeen indeksi lasketaan vähentämällä arvostelijoiden prosenttiosuus suosittelijoiden prosenttiosuudesta. Suositteluindeksi ennakoi asiakkaan todennäköisyyttä ostaa yrityksestä uudelleen sekä suositella sitä ystävälleen tai kollegalleen asteikolla 1-10.

Ota yhteyttä!

Konsultointi, valmennukset ja tutkimukset